Pagina's

zondag 10 februari 2013

Mijn Amish familie....

Nou ja.....echt familie heb ik natuurlijk niet onder de Amish, maar toch woont hier in huis een klein Amish gezin






dit zijn de ´eldra´ de ouders dus






en hier zijn paps en mams en de ´kinnah´.

Voor Amish begrippen een heel klein gezin, bij hen zijn 10 kinderen geen uitzondering en bovendien wonen de ´dawdiss´ (opa en oma) ook bij hen in huis.

Ter compensatie heb ik het gezin aangevuld met deze mini´s, de poppen van de kleine meid



Het was een hele klus, maar zoals ik al eerder schreef: samen met juf/quiltvriendin een zomer lang één hele dag in de week was een bijzondere belevenis.
De poppen zijn gemaakt van effen katoen, voornamelijk met de machine genaaid en gevuld met pure schapenwol.
Ik herinner me dat vooral de mutsen arbeidsintensief waren. Onder de zwarte muts van moeder en de lichtblauwe muts van dochter - dat zijn de ´buiten´mutsen - zit nog een wit batist ´binnen´mutsje.





Amish huisje, een patroon van Bobbin 





De hele familie in het Staphorster klompenrek


Fijne zondag, nog even genieten van een lange wandeling in de sneeuw!

 


   


3 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!
    Dit vind je vast ook leuk:
    http://pinterest.com/bsambiance/amish/

    Groetjes,
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal zeg!
    Poppen maken is echt een vak apart!
    Mijn Amisch quilt hangt in de kamer, sinds ik het maakte heeft de quilt altijd boven gehangen........

    BeantwoordenVerwijderen