Pagina's

woensdag 30 januari 2013

Aan de latten!

Sinds 2 dagen ben ik ´aan de latten´ en er helemaal blij mee!

De hartenquilt 




moest gedubbeld worden en dat is altijd een lastig werkje bij 3 lappen stof van 1.40 x 2.20......
Al vaker had ik gelezen over dubbelen met latten, maar hoe dat te doen. Gelukkig heeft Conny een duidelijke uitleg op haar weblog staan.
Wat een geweldige oplossing!






Aanvankelijk met gewone rijgsteken van links naar rechts.........





later heb ik de ´visgraat´steken van Sharon Schambers geprobeerd en dat werkte wel zo prettig


Inmiddels zit de quilt in de ring en wacht op vrije uurtjes om gequilt te worden!





De gestippelde lijkt het wel leuk om óp de quilt en ín de zon - al is nog nog maar een streepje - te liggen...... 


En ondertussen ben ik niet te stuiten....de volgende UFO ligt op de tafel aan de latten!


  

En mocht je nieuwsgierig zijn naar het mooie speldenkussen, ik heb hem van Lida
Ze heeft het kussen voor mij gemaakt in het kader van een speldenkussenruil via internet in 2010.

 

Een fijne dag gewenst!

6 opmerkingen:

  1. Jij bent lekker bezig! Ik heb ook nog filmpjes waarop goed te zien is hoe je met de latten moet werken. Ik heb mijn grote quilts ook zo gedubbeld. Ging geweldig. Draait Ubu ook rondjes om de quilt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Langs en onder de quilt kan ze geweldig ´gordijnlopen´.....zooooooo fijn.....lang leve de kleefrollen van Action!

      Verwijderen
  2. Wouw,.. dat ziet er prachtig uit, mooie kleuren!!!
    Wat een gezellig hoekje om te quilten!!!!

    Groetjes van Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo gaat het goed, o maar dadelijk heb je geen Ufo's meer en dan...... ha ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen